Fotoutmaning / hyllvärmare / Katter / Spänningsutmaning / Trädgård

Gilla Falskt minne

Torsdag med Torsdagstema, en bra anledning att påminna mig om allt jag gillar! Just i dag gillar jag det här:

IMGP9775 IMGP9832 IMGP9776 IMGP9809Jag har haft en vilodag i dag, och myst med mina fina katter i soffan. Förutom en tur ut i trädgården för att plocka en burk vinbär och kolla in humlorna…

Vad andra gillar kan du se HÄR!

När jag nu tog en vilodag med katterna i soffan hann jag äntligen läsa ut augusti månadsbok i Spänningsutmaningen inne hos Mia:

Falskt minne av Dean Koontz

Falskt minneDet här är den sista av mina Koontzhyllvärmare, under det här året har jag läst ”Psykopaten”, ”Trasdockan” och ”Frukta ingenting”. Alla de här fyra har stått i mina hyllor och väntat i minst 10 år skulle jag tro, men nu är de lästa. Och som jag känner just nu är min långvariga relation med Koonz, efter 27 böcker, nog över. Dags att gå varsina vägar…

Då var ändå den här boken bra. En hund var med, men den var inte extremt smart, och det var visserligen en rejäl konspiration med, men inte något övernaturligt, så den var rätt OK. Vissa delar är superspännande nagelbitare, andra är bara långtråkiga transportsträckor, och på 650 sidor hinner jag bli rätt trött på alla transportsträckor. En så tjock bok borde jag kunnat läsa på två dagar normalt, men jag har hållit på i över en vecka nu, för varje transportsträcka gör mig alldeles sömnig…

Intrigen är intressant, hjältarna älskansvärda, skurken riktigt vidrig, och allt det gillar jag, så om Koontz bantat den här boken med kanske 200 sidor hade jag plöjt igenom den! Men efter att ha gillat ”Psykopaten”, ogillat ”Trasdockan” och varit ganska neutral till både den här och ”Frukta ingenting” så känns det OK att vända mig till andra böcker och författare hädanefter…

Så min nästa bok i spänningsutmaningen blir Himmel över London av Håkan Nesser!

Hyllvärmare, ja.
Boktolva, nej.
Spänningsutmaningen, ja.
Kaosutmaningen, nej.
Bloggdala Bokcirkel, nej.

22 tankar om “Gilla Falskt minne

  1. Noen forfattere blir man ferdige med. Jeg hadde en forkjærlighet for Stephen King en periode, men det gikk over etter at jeg leste Insomnia 🙂
    Kosekatter er godt å ha .)
    Klem 🙂

    Gilla

  2. Har också haft en vilodag i dag. Tog faktiskt semester för jag trodde på SMHIs väderprognos med 23 grader. Å den slog in. Å bara för att så tar jag ledigt imorgon också;-)

    Gilla

  3. Jag gillar din vilodag, den verkar riktigt skön.
    Alltid kul med bokrecensionen. Den författaren kan jag undvara – alldeles för många skriver alldeles för långa böcker.

    Gilla

  4. Din vilodag låter härlig! Jag önskar att jag kunde läsa böcker! Jag läste när jag var yngre bok efter bok men nu tar jag mig aldrig tiden! Den går åt till annat som att titta på tv….märkligt!
    Underbara kissekatter och som vanligt fina bilder! Krama dem alla från mig! 🙂

    Gilla

  5. Oj, har han gjort 27 böcker?
    Jag har nyss köpt 10 böcker av honom, så snart ska jag läsa dom.
    Oj, det där lät ju som jag har köpt av honom själv… Men det har jag inte 🙂
    Kram!

    Gilla

  6. Har läst några av hans böcker o tyckte om dom, då, längesen.
    (det gick så ”jomla” bra i går på första träffen med sagor inifrån.)
    ha de Fia

    Gilla

  7. Pingback: Mina bokår 2014 och 2015! | Freja funderar

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.