Döskallar / Feminism / Fotoutmaning / Katter

Människoskapat höstgodis, verbtitel och sommarsummering

Fredagstema: Människoskapelse

Tema fredag: Höstgodis

Jag älskar hösten, men är inte så intresserad av att skörda, sylta och safta. Så för mig är det här godis!

IMGP9857En skål full av pärlor som bildar armband som jag och ungarna pysslat fram i veckan. Godis både i form av färg och form och godis i form av det som armbanden står för, regeringsbyte!

Jag och dottern har gjort några extra fina, höstgodisvackra, armband åt oss själva…

IMGP9877Andras människoskapelser kan du se HÄR!

Andras höstgodis kan du se HÄR!

Lyrans tematrio den här veckan:

”Många av er gillar utmaningarna om titlar. Idag kommer det en till, en som kanske kräver att ni letar upp era gamla grammatikböcker. Veckans tema är verb. Berätta om tre bra böcker med verb i titlarna!”

Jag trodde jag skulle kunna använda mig av mina Ed McBain böcker, som många av dem bara har ett ord i titeln. Men det visade sig mest vara substantiv… Så här kommer några titlar med verb i sig och böcker som jag även kan rekommendera!

1. Nu kommer dom! av Ed McBain. Jag hittade i all fall en!

2. Den som vakar i mörkret av Helene Tursten

3. Ett liv att dö för av Åsa Nilsonne

Andra titlar med verb kan du se HÄR!

Jag hittade en enkät inne hos Johanna!

Vad har du läst i sommar?

29 böcker blev det, många hyllvärmare och många fackböcker.

Vad önskar du att du hade läst i sommar?

Jag önskar att jag fixat att läsa mycket mer, nu när jag är sjukskriven och skulle ha möjligheten. Fast det är ganska tydligt varför jag är sjukskriven när jag knappt fixar att läsa…

Sommarens bästa:

Innan jag somnar av S J Bolton

Sommarens sämsta:

Trendspanarens handbok av Magnus Lindkvist

Sommarens favoritklädsel:

Så fladdrigt, skuggande, svalt och bredbrättat som möjligt.

Sommarens favoritmat/dryck:

Allt som äts kallt. Kräm, sallad, fil, glass…

Sommarens mest oväntade:

Min obotliga optimism gör att jag trodde jag skulle blivit betydligt bättre under sommaren än jag faktiskt blivit…

Hur mycket ser du fram emot hösten på en skala från 1-10?

10! Jag älskar hösten!

IMGP9843Avslutar med en bild på mina två äldsta sötnosar som tvättar varandra! Ha en skön kväll!

 

21 thoughts on “Människoskapat höstgodis, verbtitel och sommarsummering

  1. Eftersom jag inte äter godis så tar jag gärna ett av dina godisarmband. De är väldigt snygga trots att rosa dominerar;-)

    Att hinna med 29 böcker trots att du var trött mest hela tiden är helt fantastiskt tycker jag. Å jag som hann med 18 böcker, men jobbat i stort sett hela sommaren, var riktigt impad över mig själv – innan jag läste det här inlägget alltså;-)

  2. Mysisar!! Underbart godis i härliga färger!

    Tack för din kommentar om rönnbären! Men du, nu vill jag göra som du gjorde när du var liten. Plockade och var hade ni bären sen tills de skulle ut i snön och fåglarna igen? Torkade i hallen eller?

  3. Armbanden är fina, pärlor ger mig lust att skapa.
    Stå på huvudet behöver Du inte göra när Du dansar Zumba 🙂 det är bara fantastiska Alice som inte kan stå stilla under paus utan gör diverse övning både på huvudet och händer/fötter.
    Är Du VALarbetare idag? Min man är ute med sitt nystartade parti, de hoppas på förändring, en nystart för kommunen.
    Lånar kanske Din enkät (den Du i Din tur hittade) om det är okey.
    Ha en fin lördag.

  4. Snygga armband! Blev inspirerad att dra fram pärlorna. Oj! Vad många böcker du hunnit med. Jag har helt kommit av mig med läsandet. Så mycket annat som tar tid … nåt tips på hur man kommer igång igen? Saknar det.

Kommentera

