Katter / Pyssel / Trädgård

Pyssel och katt

I dag har jag haft en, för mig, alldeles sprängfylld dag. Först med dottern på besök i hennes gymnasium, där hon ska gå Individuella programmet för att läsa in de ämnen hon missade sitt sista år i nian. Sen raskt iväg på arbetsträning, och så nästan springa därifrån ner på ett möte på banken om att öppna ett föreningskonto. Det mötet tog alldeles för lång tid mot vd de borde gjort om banken gjort det de skulle, och det hela slutde med att vi fick boka ännu en tid och sen travade jag till ett fik för att tanka energi med en god vän.

Därefter till frissan för att tukta ogräset på min skalle, därifrån in i butiker för att shoppa kläder till dotterns skolstart och sen till ungdomspsyk där dottern var på möte. Mötte upp henne och sammanstrålade med resten v familjen för att äta middag på stn och nu är jag hemma och helt däck. Så, det blir inget surfande i dag, men jag gillar ju att vis upp allt jag gör för er för ni säger alltid så snälla saker!

Så. det här är de senaste broderierna, med julstämning!

20160822 broderi1 20160822 broderi2 20160822 broderi3 20160822 broderi4 20160822 broderi5 20160822 broderi6

Nu tänker jag ge mig på några större broderier igen, på mormors linnetabletter. Jag har gjort några mönster med passande visdomsord på:

20160822 broderimönster1 20160822 broderimönster2

Men den jag tänker börja brodera är den här. Det här är ett litterärt citat, vet du vilken författare och vilken bok? Jag erkänner, jag har inte läst boken, men jag älskar citatet!

20160823 broderimönster

I dag dök även vår trädgårdskatt upp, så nu är minnesplatsen för vår fina burmahane färdig, vi är väldigt nöjda!

20160823 kattbuske3 20160823 kattbuske2 20160823 kattbuske1

16 tankar om “Pyssel och katt

  1. Full fart hos dig. Går det framåt för dottern? Så jättefin katt och minnesplats. Vet inte om det är lika överallt men här får man inte begrava katter i trädgården. Men jag sa till veterinären att jag skulle ta med vår till landet. Men självklart fick han ligga hos de två andra i trädgården. Man vill ju ha dem hos sig ❤

    Gillad av 1 person

  2. Vilken fin minnesplats för er älskade katt! Vi ska göra något fint på Morris grav också så det är bra med idéer. Så härligt att du verkar må bättre och att du klarade av en sån hektisk dag! Coola broderier, långt ifrån vad man associerar med korsstygn i vanliga fall. Härligt med nytänkande.=D Hoppas det går bra för din dotter. Tack för alla dina vänliga kommentarer, de har verkligen betytt mycket för mig. Kram ❤

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.