Döskallar / Feminism / Pyssel

Pysselryck

Häromdagen hade jag och dotter ett pysselryck! Hon målade och jag röjde runt och sorterade prylar i pysselrummet och passade samtidigt på att testa lite nya betongformar och idéer:

20160810 flodhäst och sköldpadda

En flodhäst och en sköldpadda. Nej, de ska inte bli smycken (så galen är jag inte än) utan de ska få bo på en stenplatta i trädgården tillsammans med en större betongflodhäst vi redan har.

20160810 bladhängen

Jag testade att lägga löv i botten på formarna, täcka löven med ljusgrön betong och sen fylla formarna med ljusare betong. Det blev rätt OK tycker jag!

20160810 betongskallar

Kolla vilka coola döskalleformar jag hittade! Synd att det bara är jag som vill ha den sortens smycken bara…

Sen fixade jag några små broderier den enkla vägen:

20160810 glitterlim

Jag orkar inte fålla och fixa, jag limmade istället en ram runt dem med glitterlim för att kolla om det funkar och är tillräckligt för att de inte ska repa upp sig. Den i mitten har redan en köpare, de andra två tänker jag kan säljas som bokmärken eller att sy på sina kläder kanske…

Slutligen sydde jag två snabba broderier framför tvn på kvällen:

20160810 metalhand 20160810 FU

Sådana dagar önskar jag att jag hade mer av! Dagen efter var det väderomslag och migrän och ingen ork igen, men jag ser just den här dagen som ett gott tecken på tillfrisknande!

9 tankar om “Pysselryck

  1. Vilken härlig kreativitet ! Hoppas du får många pysselryck framöver, flodhästen och sköldpaddan är ju jättefina och likaså dina broderier. Döskallarna är coola och kul, inget smycke för mig men säkerligen uppskattade av många andra 😀

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.