Barn / Egoboost! / Fotoutmaning / Jobb / Resor / TV

Triss i fönster, gladmåndag och TV-lista!

I dag är en väldigt trött dag, avstämningsmöte med Försäkringskassa, chef, beteendevetare och läkare, som alla vill veta vad jag kan och vad jag inte kan tar på de få krafter jag har. Resultatet blev i alla fall OK, så då känns det OK att gå hem och sova bort hela eftermiddagen sen…

Fototriss är tillbaka och vill se fönster. Jag väljer att visa väldigt färgglada fönster för att pigga upp mig, och kanske någon mer!

IMGP6745 IMGP6746 IMGP6747Fönster i Amsterdam, fotade när jag och ungarna var där förra hösten. Jag önskar jag hade ork att ge mig ut på en liknande resa med dem igen, egentligen hade vi planer på att åka till Dublin den här hösten, men det får bli en annan gång…

Andras fönster kan du se HÄR!

Måndag, dags att summera vad jag är glad över!

Helgen gjorde mig visserligen trött men även väldigt glad. Att få göra ett sånt här gemensamt projekt med barnen är fantastiskt roligt!

Att vi fick vårt pysselrum klart så att vi kunde använda dem för pysslandet är oxå otroligt roligt! Nu kan jag påbörja fler projekt, utan att känna att jag måste stressa igenom dem för att köksbordet behövs till annat.

Att min bästa vän H, barnens gudfar, ordnade så att han kunde följa med till Stockholm när inte min man kunde är jag oxå glad för. En vän att ha i alla väder!

Jag är glad över att både försäkringskassans representant och min chef är så måna om att min rehabilitering ska bli den bästa möjliga, och att jag nu ska börja arbetsträna i oktober med bästa möjliga förutsättningar!

När jag kom hem idag efter mötet och bara var supertrött så är jag överlycklig över att min fina goseburma är i så god form och att han sov med mig, i min famn, i flera timmar. Det är helande!

Jag fortsätter med frågor från TV-listan:

9. Nämn en tv-serie som du äger på dvd?
Twin Peaks, My name is Earl, Tredje klotet från solen, Community, Arkiv X, Xena – warrior princess, Ugly Betty, Psych…. De flesta har jag inte hunnit titta på, men jag och ovan nämnda vän H vill i alla fall köra ett Twin Peaks maraton. Komplett med körsbärspaj, munkar och kaffe…

10. Nämn en skådespelare som startade sin karriär i ett annat forum och senare överraskade dig med sitt skådespeleri i en tv-serie?
Den här var svår, jag har inte koll på vad skådisar gjort innan de blev skådisar… Men jag väljer Brooke Shields, som började som fotomodell som väldigt ung, och var med i den hemska filmen Blue Lagoon, henne hade jag nog helt räknat ut som skådis. Men hon är en rolig komedienn, så hennes TV-serie ”Suddenly Susan” (Kära Susan) var en överraskning för mig!

11. Nämn en tv-serie som du gärna vill börja titta på i framtiden?
Orange is the new black. Har sett det första avsnittet, kanonbra, men får liksom aldrig tid för att se fortsättningen…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25 thoughts on “Triss i fönster, gladmåndag och TV-lista!

  1. Toppen och glad triss! Men mest glad är jag faktiskt över att du är nöjd med allt den här måndagen, speciellt med mötet. Nu kan du pusta ut drygt en månad till.

  2. Jag kan ju inte låta bli att påpeka att du antagligen har fått pippi på fönster 😉 😀 så fick jag det sagt!
    Glad för din skull, att mötet gick bra och din gladmåndag finns med!

  3. Verkligen så att man skulle vilja veta vad allt som finns bakom de där fönstren! 🙂
    Så bra att din dag avlöpt väl. Och att du fick tillbringa så många timmar med en go´ katt i famnen, en katt som mår bra! 🙂

  4. Läckra bilder på fönstren, man blir verkligen glad av att se dem! Härligt att höra att det gått bra på ditt avstämningsmöte och att du känner att du har bra stöd från din chef, det är värt hur mycket som helst! Det kan inte bli bättre än att sedan få vila med ett älskat husdjur.=)

  5. Twin Peaks har jag bara sett något strö avsnitt av. Tror det gick på tv när jag hade annat för mig… 😉
    Brukar se Castle, där är mamma/mormor mamman Maggie från Falcon Crest 🙂
    Är annars en looser då det gäller tv serier, program.
    Gillar fönstren, förstod det var Amsterdam.
    Skönt kissemiss mår okey och vill goosa.
    Bra mötet gick bra å Du känner Dig nöjd.

  6. Også jeg som dristet meg til å henge en liten trollslenda ute på veggen i år. Kanskje man skulle tørre å ta i litt ekstra; slå til med noen digre papegøyer å pynte store deler av fasaden med. Tøft!

  7. Underbara fönster som ger en färgklick! Jag får lite känsla av jul! Och glad är jag för din burmestund….det är verkligen helande när man kommer hem och är trött och sliten och får njuta och helas av sina älskade katter! ❤

  8. Härlig triss! De här fåglarna var väl lite mer stilla 😉 Skönt att det känns OK efter helg, möte mm. Dublin kan jag verkligen rekommendera, en väldigt liten och mysig stad med just de där gröna kullarna man föreställer sig bara en liten kort tågresa från city.

  9. Först såg jag inte fönstrena för fåglarna! Sen såg jag att fönstrena var faktiskt fina… Skulle vilja se hur den fasaden ser ut i mörkret, för jag såg att det var belysning under fåglarna…

Kommentera

