#blogg100 / Feminism / Fotoutmaning / Katter

Sextett av djuriskt och en trio värdefullt!

#blogg100, inlägg 4

Dagens feminism: ”Ofrivillig deltid bland kvinnor ökar inkomstklyftan till män ytterligare. Det menar LO som i dag lanserar begreppet ”faktisk månadslön” där hänsyn tas till både arbetstid och lön. Och enligt det måttet tjänar kvinnor bara 75 procent av vad männen gör.” Läs mer HÄR!

Fototriss:VECKANS TEMA är DJUR(ISKT). Tolka det som ni vill, så länge bilderna är tre till antalet.”

Tisdagstema: Vi kör på temat värdefull den här gången. Så vad är värdefullt tycker ni? För er eller någon annan.”

Andra djuriska trissar hittar du HÄR och annat värdefullt hittar du HÄR!

Jag hade en plan för trissen, jag skulle INTE använda mig av katterna. Men sen dök tisdagstemat upp… Och katterna är så värdefulla för mig att bara den som själv levt med älskade djur kan förstå riktigt hur värdefulla de är! Så det blir en kombo av det djuriska och det värdefulla. Och sen kommer min tänkta triss som en bonus efter det…

Först en värdefull trio med katter:

IMGP1119 IMGP1123 IMGP1137

Sen en djurisk trio med skyltar:IMGP1363 IMGP2266 IMGP2267

41 tankar om “Sextett av djuriskt och en trio värdefullt!

  1. Exakt så tänkte jag om min hund också och jag kunde heller inte motstå, han är det värdefullaste jag har.=) Fina katter du har, förstår att du ville visa dem! Läckra skyltar du har hittat också! Som du ser föll jag för frestelsen även där att visa Morris…=P

    Gilla

  2. Jeg tror faktisk at jeg foretrekker ”kattetrissen”, men det kom kan hende ikke som noen overraskelse?
    Flott trisset x 2.
    Ha en fin kveld 🙂

    Gilla

  3. Selv har vi hatt både katt og hund. Forstår derfor godt at det er fristende å fota dem. Det blir så tøft når man går tett inn på dyret og fotograferer. I ditt tilfelle blir morrhåren på katten på det nederste bildet fascinerende! (Har en sønn som har pinnedyr. Undres på hvordan de blir tatt med macrofoto!?)

    Gilla

  4. Dubbeltriss och värdefullt i ett och samma inlägg 🙂 Du kör effektiva stilen!
    Dina fina katter har jag ju njutit av på bild förut 🙂 och de passar ju bra på temat värdefull. De är det för dig och du för dem!

    Gilla

  5. Toppen kombo med triss och djuriskt! Du har blivit en riktigt duktig fotograf Freja! Gillar både katterna och skylterna – riktigt rolig idé.

    Å vad gäller dagens feminism: Här har jag en lösning: Det ska ju kvoteras kvinnor in i olika styrelser. Börja med att kvotera män in i lågavlönade deltidsjobb. Då är problemet löst.

    Gilla

  6. Så söta missar och husdjur är riktigt värdefulla för sina ägare. Det är bara så. De är personligheter. Skyltarna som Du lyckats fånga med djurmotiv var läckra.

    Gilla

  7. Så många fina bilder och alla är fina! Katterna är söta som vanligt och skyltarna är fantastiskt spännande. Bra trissat… och trissat! 🙂

    Gilla

  8. Bra tolkat i bägge utmaningarna.
    Visst är det svårt att undvika att ta med sig sitt eget djur när man har möjligheten i dessa fotoutmaningarna, men det är ju det bästa vi har (och säkerligen de djur vi har mest foton på också).

    Ha en fin dag!

    Gilla

  9. mm, mina vovvar är de mest värdefulla för mig 🙂 så jag förstår dig
    härliga bilder både på dem och på skyltarna
    Sv: nejdå, vi åkte inte hela tiden, vi var någonstans också 🙂
    kramar

    Gilla

  10. klart älsklingarna ska vara med! vilka annorlunda ögon den första katten har jfr med dom två andra. kanske en annan ras? vet inget om katter…
    aino

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.