Barn / Bokrecension / Fotoutmaning / hyllvärmare / Katter

Nedhängande Ers kungliga höghet

Onsdag inleder jag med Onsdagstema!

”Hoppas ni har haft en fin solig dag idag.
TEMA: Nedhängande. Fri tolkning!

Lycka till! Take care out there!”

Jag har låtit kameran gå varm i dag för att hitta något som är nedhängande… Så här kommer en bildbomb! Jag började ute i trädgården…

IMGP0237Jag gillar att våra björkar, vars kvistar syns i mitten, hänger ner som plymer, till skillnad mot kvistarna på övriga björkar i området. Men det gör sig inte så bra på bild med det töväder vi har nu. det behöver vara snö, kallt och helst rimfrost för att det ska ge effekt.

IMG_0014Eller sommar… Och eftersom jag inte längtar till vår och sommar än fortsatte jag att leta nedhängande föremål inomhus:

IMGP0245

Jag tog ungarna till hjälp och tanken var att de skulle låta två av katterna dingla ner från sina grepp. Men bengalhonan vägrade raskt ut sig med hjälp av  högljudda ylande protester, så det blev abyhanen som fick agera modell. Han har nämligen en praktisk egenskap när det gäller kattmodeller…

IMGP0247

…han gör vad som helst för en godbit… eller, det behöver inte ens vara en godbit, här är det dottern som matar honom med hans alldeles ordinära vanliga mat, han bara tror att det är nått extra gott när det portioneras ut bit för bit…

Inte riktigt nöjd med någon av bilderna kollade jag igenom kameran och kollade in de bilder jag tog när dottern just kommit hem från skolan och bengalhonan genomförde sin vanliga välkomstceremoni…IMGP0212

Kolla, hon har nedhängande morrhår! Det får bli mitt bidrag till temat ”Nedhängande”!

Och, ja, hon är på dotterns axlar, hon brukar tvätta dotterns hår när dottern kommer hem och klättrar då runt på dotterns axlar lite som om hon vore en papegoja, inte en katt. Ett beteende som lever kvar från att både hon och dottern var yngre, här kommer en bonusbild, som jag visat en gång för drygt två år sen. Bara för att den är så kul…

img_1137

Så kör jag en bokrecension för den som hellre vill ha text än bild…

Ers Kungliga höghet av Danielle Steele

Ers kungliga höghet Danielle Steel

Grundberättelsen är den vanliga, underskön kvinna (eller flicka, det finns sällan kvinnor i den här typen av böcker) möter drömprinsen men kan av outgrundliga/förlegade anledningar (i det här fallet plikt) inte gifta sig med honom, men sen händer nått som ändrar allt och de får varandra….

Jag förstår inte hur jag kunde läsa så mycket sån här litteratur förr, jag blir nästan kräkfärdig av sötsliskigheten i den här. Och då har Steele ändå försökt att skärpa till den här, och låter sin hjältinna jobba som frivillig för Röda Korset både i Ryssland och i Eritrea. Den delen gillar jag, fast i Eritrea försvinner snart både miljön och uppdraget eftersom romansen blir viktigare.

Nej, det här är absolut inget för mig numer, så nu åker den här boken in i hyllan igen, kommer inte att ta ut den igen!

Så här påverkade ”Ers Kungliga Höghet” de utmaningar jag genomför:

Hyllvämare, Ja, fortfarande håller jag mitt mål med varannan hyllvärmare.
Boktolva,nix.
Spänningsutmaningen, nix.
Kaosutmaningen, nix.
Bloggdala Bokcirkel,nix.

35 tankar om “Nedhängande Ers kungliga höghet

  1. Oj, det va mycket nedhängande som du fotat. Jag gillar den först bilden med hängbjörkens grenar som sträcker sig mot marken.Men det är klart att det är finare på sommaren med gröna löv på grenarna.

    Gilla

  2. Jag ska inte berätta vad jag såg framför mig när jag såg din titel på inlägget. hehehe
    Men ngn sittandes på ”marmortoan”
    jag ska ju ha semester så nu far tankarna.
    ha de Fia

    Gilla

  3. Haha.. vilka underbara kattbilder !! Den sista är ju bara för härlig 🙂
    …och jag som älskar björkar tittar gärna länge på dina hängande skapelser !!!

    Gilla

  4. Kan inte låta bli att gapskratta här!!! Ja, vad gör man inte för bloggen:-)))
    Alltså kattbilderna är ju så himla roliga – alla tre faktiskt. Å att låta dom dingla så här – nej, en sådan idé kan bara du komma på. Morrhårsbilden är otroligt bra! Den blicken säger mera än 1 000 ord.

    PS. Har katterna inga namn?!!!! Du visar ju upp ”gänget” ganska ofta, så det vore skoj om de inte vara är ”arter” utan ”personer” också tycker jag. DS

    Gilla

  5. Du har verkligen jobbat för att få ”hängbilder” och du har lyckats alldeles utmärkt. Bilden på hängbjörken i vinterskrud är fin trots den grå himlen. Men katten också vad gott det måste vara med mat. Att ens tänka på att äta när man hänger så där är det nog inte många katter som skulle göra. 🙂

    Gilla

  6. Fin bild på Ornäsbjörken du visar det får mig att längta till sommaren i Dalarna. Vilken snäll katt ni har som går med på ert spexande.
    Ha en fin dag
    Meta

    Gilla

  7. vilka fina ”hängande” bilder 🙂
    mina vovvslar gör också nästan vad som helst om de bara får godis till belöning
    Sv: jag brukar försöka få dem att vakna till och visst då slutar snarkningen en liten stund, men den börjar strax igen 🙂
    kramar

    Gilla

  8. Underbara nedhängande bilder. Jag gar oxå haft en massa av dessa böcker i bokhyllan. De var eller är billiga på bokrean så det är nog därför de har fått följa med hem.
    Ha nu en fin kväll.

    Gilla

  9. Otroligt roliga kattbilder! Kattpojken som gör allt för att få äta…något gott eller inte…bara det blir på rätt sätt! Som en godis! Och så söt han är där han hänger! 🙂
    Och så den andra kissen med sina egenheter! Visst är det härligt med dessa personligheter! Och så otroligt roligt att vi valde exakt likadan tolkning med nedåthängande morrhår! Det är verkligen ursött! ❤

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.