#blogg100 / Fotoutmaning / Litteraturnörderi / Trädgård

Fötter och helg!

#blogg100 inlägg 93

Jag börjar med Fototriss:

”VECKANS TEMA
… har jag hämtat inspirationen till från Instagram och temat är FROM WHERE I STAND. Hela tanken med denna fotoidé är att man ska vända kameran nedåt och fotografera rakt ned mot sina fötter och på ett kreativt sätt få till en spännande bild, där fötterna är med på ett litet hörn.”

Spännande och spännande, det vet jag väl inte om jag lyckats med, men mina fötter är i alla fall med….

IMGP4687

Fötter bland rabarber som växt så det knakat och nu kan jag göra paj igen!IMGP4692

Fötter som plaskar i den ännu ej rensade och pyntade dammen.IMGP4693Fötter som gräver sig in i gräshögen som sonen krattat ihop efter att gräsmattan äntligen fick sin första klippning för i år!

Andras fötter kan du se HÄR!

Marit vill se min helg i bilder. Min helg har bestått av att jag genomfört ett läsbootcamp helt på egen hand! Läsandet har gått trögt under maj månad. Jag läser några sidor och sen somnar jag… Så i helgen har jag envisats. Läst och sovit, läst och sovit, läst och sovit… Blev äntligen klar med en bok som jag jobbat med hela maj och plöjde två till:

IMGP4694Något för sent, för de två mindre böckerna skulle ha recenserats i går, men nu ska jag samla ihop mina intryck och recensera dem till veckan i alla fall. Hoppas lässpärren släppt nu så att juni blir en mer läsvänlig månad…

Medan jag läste jobbade man och son i trädgården så nu är äntligen mitt läshörn i trädgården helt färdigställt. Sonen rensade den skitiga dammen och fixade till alla detaljer i den (även här vill mina fötter vara med…)…

IMGP4699

…så resten av veckan hoppas jag kunna tillbringa många stunder här:

IMGP4702

Dessutom har utemöblerna kommit på plats så jag kan äta frukost här (fast då får jag plocka bort verktygen först…)

IMGP4695

och familjen kan äta middag här…

IMGP4703

Björkarnas löv är fullt utslagna så jag får fin skugga om jag hellre vill läsa i hängmattan…

IMGP4688

Och nu har förgätmigejen börjat blomma även hos oss!

IMGP4707

Andras helg kan du se HÄR!

43 tankar om “Fötter och helg!

  1. Så fint du har det kring din damm 🙂 och jag gillar krokodilen.
    Sofies värld – en bok jag skulle vilja tycka om … men … nåja, jag har inte gett upp om den än. Nu och då gör jag ett försök! 😉

    Gilla

  2. Jag har fortsatt läsa mysdeckare. Och blivit vederbörligen upprörd. På ett mysigt sätt. Snart börjar jag väl läsa Denise vad-hon-nu-heter och Nora Roberts också! Men det är ju skönt att det funkar att läsa med våra trötta hjärnor!

    Gilla

  3. Hehe, her var føttene diskret plassert! Visst er det skönt å gå barfota!? Sofies verden brukte jeg 3 mnd på. Ellers sluker jeg bøker.

    Gilla

  4. Här har du en till som letade fötter. Som tur var hade tårna en lysande, fin färg 😉
    Härligt med din läshörna ute vid dammen. Nu blir det nog fart på läsandet. ”Kvinnan som gick till sängs i ett år” står på min önskelista. Du får berätta vad du tyckte sedan.

    Gilla

  5. Fint trissat! Din läshörna i trädgården ser helt underbar ut. Bekväm sittplats med parasoll och en fint pyntad damm. Gillar flamingon… en sådan skulle jag kanske ha på balkongen. Fast den skulle bara blåsa omkull. 🙂
    Ha en lugn vecka! Kram

    Gilla

  6. Haha….ja det var väl gömda fötter! 😉 Jag måste säga att jag tycker fötter är fula och ju mer jag ser fötter desto fulare blir de! Men visst finns det fina fötter men det är sällsynt! 😉 Men jag stör mig inte på andras fötter på bilder men jag bara gillar inte såna bilder…oftas! 😉

    Ha en skön vecka, både du och kissarna (och övriga familjen)

    Gilla

  7. Snacka om maratonläsning, är imponerad. Förra året läste jag inte en enda bok, inte i år heller än så länge… känns inte bra, måste skärpa mig! Gillar krokodilen i dammen 🙂

    Gilla

  8. Det var inte lätt att hitta dina fötter! Först på den andra bilden hittade jag dem via det röda nagellacket! Hahaha!!
    Härligt med att vårsommaren dykt upp hos dej, krokodilen i den upprensade dammen, utemöbler och gräsmattan klippt! Nu är det bara en god bok och en paraplydrink i den ljuvliga gröna läsfotölj/sängen som blir som pricken över iet!

    Gilla

  9. Så bra att du börjat läsa igen.
    Då måste du vara på bättringsvägen, kanske snudd frisk?
    Din fototriss är från olika miljöer i din trädgård, fina bilder. Kul att vi fick se dammen både före och efter rensningen. 😉
    Valet blir gräshögen, alltid speciellt med första klippningen för året. 🙂

    Gilla

    • Jag är nog långt ifrån frisk, och kommer troligtvis inte att kunna gå tillbaka till samma jobb, men jag mår i alla fall bättre, det är bra det med!

      Gilla

  10. Du visar fantastiskt fina bilder i detta inlägg. Jag fick leta efter dina fötter en stund innan jag såg dom! Bra jobbat och snyggt trissat!

    Gilla

  11. Skönt somriga bilder och fötter är med (fast jag fick leta lite). Härligt med en liten damm i trädgården och jag ska kolla din recension av böckerna senare.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.