#blogg100 / Fotoutmaning

Det är inte sant sett genom fönster…

#blogg100 inlägg 92

Ordlös lördag: Vad fick din hjärna att hoppa till och tänka tanken: Det Är inte sant? En Tina Turner på Mejerivägen i Eslöv! En isbjörn i Grästorp! Eller en oväntad solförmörkelse! Hade du sinnesnärvaro nog att fånga det på bild? Tema: ”Det är inte sant”.Theme: ”It is not true”.

Veckans fönster: valfritt

IMG_4975 IMGP2729Andras oväntade fotoögonblick kan du se HÄR!

Andras fönster kan du se HÄR!

29 tankar om “Det är inte sant sett genom fönster…

  1. Först behöver jag kanske förklara hur fönstren kommer in i det hela… Båda bilderna är tagna genom fönster. Det första genom mitt sovrumsfönster och det andra genom ett bilfönster.

    Så var det det här med det oväntade. Det vimlar inte precis av kändisar att paparazzifota här där jag bor, och eftersom jag dessutom har stora svårigheter att kombinera ansikte och namn så kan det ibland hända att jag ser någon jag känner igen men inte kan placera. Det kan lika gärna vara en klasskamrat från högstadiet som kassören på ICA som en kändis. Därför har jag hejjat glatt på både Patrik Sjöberg och Emma Thompson till mina vänners generade förtvivlan…

    Så, inga foton på kändisar alltså, jag får förlita mig på naturen som finns i överflöd i mina trakter…

    Först ett himlafenomen, en halo, och sen en tjäderhöna som jag lyckades uppfatta från bilfönstret och sen fick min man som körde att vända om så jag fick fota… Ingen av dessa saker är något jag sett förr eller senare, så det får vara mina speciella fotoögonblick!

    Jag har god perception för djur längst vägen. Det är jag som ser rävarna, grävlingarna, rådjuren och älgarna och uppmärksammar barn och man på det. Ni kan vara tacksamma för att jag inte hade kameran med häromdagen när jag upptäckte en död älgko i ett dike…

    Gilla

  2. Okej var är fönstret tänkte jag…men kul att du fångade fågeln! Har hänt några gånger då jag tänkt att jag skulle ha med kameran!

    Gilla

  3. Halon är fantastisk! Bra fotad genom fönster. Å jag måste säger att ditt wildlife är betydligt större än mitt. Så jag skulle nog inte ens vetat vad jag tittat på.
    Kändisar känner jag nästan aldrig igen, speciellt inte ”sådana” kändisar. Idrottsstjärnor har jag dock inget problem med, men de växer ju inte på träd ens på Stockholms gator;-)

    Gilla

  4. Jamen se både halo och tjäderhöna begriper jag mig på! Ja en och annan kändis går jag förbi varenda dag och inte rycker jag då upp kameran och fotograferar dem. Jag skulle inte vilja bli fotograferad när jag är ute på Mariatorget och kissar hunden och har inte kammat håret och strosar runt i mina mysbyxor :-))
    Jag jobbar vid Mariatorget och där haglar det i parti och minut med kändisar, men det reagerar man inte för till slut. Det är en hel del som bor där runt omkring……

    Nej tacka vet jag en tjäderhöna då ;-))

    Gilla

  5. Himlafenomenet är helt osannolikt, har aldrig sett det.
    Bra fotat gällande tjädern också, en fågel jag heller aldrig sett.
    Svar: Kul att du gillade min skalle! Har i åtanke att göra en serie dödskalle affischer, kanske kan vara något för dig? Återkommer när de är upptryckta.
    Säljer såklart originalen med, hör av dig om du är intresserad.
    /Kiki

    Gilla

  6. Jodå, visst kan jag se att det finns en del av ett fönster på den övre bilden, men på den undre är det lite svårare så jag får väl lita på ditt ord. 🙂

    Och så fick jag ju slå upp Mejerivägen i Eslöv, för det visste jag inte var den fanns, och det visade sig att den ligger ju inte alls i stan utan ute på landet, öster om stan i Kungshult, så att se Mejerivägen i Eslöv måste ju vara helt otroligt osannolikt. 🙂

    Gilla

  7. Ha, haa… jag hejar också på kändisar, för jag tror att jag känner dem. Vilket fantastiskt himlafenomen! Du kallar det för halo… är det en regnbåge från början? Vackert och lite magiskt är det i alla fall.
    Det är inte varje dag man fångar en tjäderhöna på bild. Tur att du har en snäll man som vänder tillbaka så du får fota. 🙂

    Gilla

  8. vackert 🙂 men vad är det för en fågel på din bild? någon skogsfågel är det väl? hona av kanske orre eller tjäder? min gissning alltså 🙂
    kramar

    Gilla

  9. Haha! Så skön du är! det är nog bra att du hälsar vitt och brett så att kändisarna håller sig på jorden! 🙂
    En död älgko hade inte varit illa heller. Jag var ju med på jakt i Östersund en gång och då sprang jag efter älgen när den sprang och skulle dö för att inte missa att fota den. Hrm, hur jag tänkte då vet jag inte men jag skyller på att jag var ung 😉

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.