#blogg100 / Fotoutmaning

21 tankar om “Ödslig entusiast

  1. Hmm, hur tänkte hon här då? Ja, att det är ett ödsligt fönster, det kanske syns. Samma slitna smedja som jag visade för några inlägg sedan, men från en annan vinkel. Det entusiastiska i den här bilden kommer sig av en del av de kommentarer jag fick då, att det var synd att den stod och förföll, att den borde få ett nytt användningsområde och att det kliade i fingrarna att åka dit och åtminstone måla den. Och det är väl en sådan ENTUSIAST som den här gamla byggnaden skulle behöva. Den hör till mitt föräldrahem. Förutom boningshuset och den här smedjan finns det tre byggnader till och ett båthus som ska tas om hand. Vi har dessutom i omgångar redan rivit en ladugård och en bastu för att de förföll. Tiden och behovet finns inte längre, och då får byggnaderna klara sig bäst de kan. En avfolkningsbygd och en glesbygd, det finns betydligt större och finare hus än den här smedjan som förfaller och som intresserade kan ta sig an. Jag är fascinerad av att min far ändå sett till att smedjan fått ett plåttak på det gamla träspånstaket, det fördröjer förfallet en hel del!

    Gilla

  2. Ödsligt, tomt och igenbommat är min tanke om din fina bild. Läste ditt inlägg ovan och det är sorgligt när gamla byggnader med sin historia förfaller och försvinner =( Hoppas din dag har varit bra =). Kram

    Gilla

  3. Fyndig kombo här måste jag säga. Men jag tycker fortfarande att gamla byggnader som ju är nästan ett kulturarv bara får förfalla och bli ödeshus. Förstår liksom inte kommunernas tänk där…

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.