Real Life / Utmaning

Real Life – After Påsk…

Den här veckan har Yohanna en real life-utmaning som handlar om efterdyningarna av påkfrossan! Hon frågar oss:

– Vad har du kvar av påsken?
– Några rester kvar i kylen?
– Vad/Har du lagat något speciellt till påsk?
– Om du INTE lagat har du ätit något speciellt?
– Annars, hur är läget i kylen?
– Och PÅSKÄGGEN, vad gör man med godiset som blir över i dem? Gluffsa alt. slänga?

Eftersom jag bara såsade runt hemma själv under påsken så handlade jag inte så mycket mat innan påsk. En sallad, lite fika bröd, gott nybakt matbröd, snacks, glass och en hel del godis.

Större delen av helgen levde jag på havregrynsgröt om jag kokar med russin och äter med enbart mjölk till, det är nog det enda ”speciella” jag lagat i påsk…

Och jag äter inte godis i vanliga fall, det äter jag bara till jul, påsk och på semesterresor, så det är lite speciellt just på påsk, att äta godis. Jag ÄLSKAR godis, men kan inte begränsa mig till att äta bara lite. Äter jag så äter jag mängder, och det mår jag inte bra av. Så därför avstår jag helt från godis större delen av året för att frossa loss några enstaka gånger.

Men de här påsken uppstod ett märkligt fenomen. Jag tyckte inte godiset var gott… Så det mesta blev kvar, rester faktiskt, som barnen glatt mumsade upp när de kom hem… Sina egna påskägg hade de redan tömt, så det var inget som slängdes, så miljöbra…

IMG_5245

Kanske inte precis rester, men det finns både havregryn och russin kvar i skafferiet…

IMG_5243

I frysen finns fortfarande en smaskig glass kvar, den kan vara bra att hitta en trött kväll!

IMG_5244

Och högt uppe i ett skåp fanns det oxå lite snacks kvar… Men det är väl dumt att låta dem ligga där och samla damm, det får bli kvällens tvgodis i stället!

IMG_5246

Nu smaskar jag ostkrokar och snurrar runt hos er, ha en trevlig kväll!

14 tankar om “Real Life – After Påsk…

  1. Ja det här inlägget har då ingenting ”roligt” för mig;-) Gillar varken ”tapetklistrer” (gröt i alla former), godis, glass eller ostbågar. Sorry.

    Gilla

  2. Har också en hel påse ostkrokar liggande men så länge den är oöppnad så får den ligga ifred, om inte mannen hittar den vill säga. Det är nämligen hans favortsnacks!
    Kram Pia

    Gilla

  3. gröt är gott 🙂 jag äter inte så mycket godis (sockerfritt för min del vet du ju) men ibland kan jag precis som du skriver om dig, äta och äta, sedan tycker jag oftast att det inte är gott och då låter jag det vara
    kramar

    Gilla

  4. Jaha du Freja… Påsk? Njaaa, hos oss handlade det mest om Leons födelsedag. Men allt är tömt ur skafferier. Och idag åt vi soppa och kycklingsallad, med massa grönsaker, solrosfrön och fetaost.. Och i veckan har jag varit ute på min första löparrunda!! Jösses kors vad ”dutti” jag e… 😉

    Hoppas du har det gott! Kram

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.