Bokrecension

Lila hibiskus

Jag recenserar

Lila hibiskus av Chimamanda Ngozi Adichie

Chimamanda är helt klart en favoritförfattare även om jag hittills bara läst två böcker av henne, och nu, den här, den tredje. Den här är en ganska tunn bok, lättläst men med ett gediget innehåll. Samtidigt som jag lär mig om Nigerias historia och hur livet såg ut under olika militärkupper så berättas en historia om mäns våld mot kvinnor och kärlek. Underbar och otäck på en och samma gång. Läs den!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2017: nummer 51

One thought on “Lila hibiskus

Kommentera

