Bokrecension

Himlen är alltid högre

Jag recenserar

Himlen är alltid högre av Jonas Moström

Den här boken skaffade jag för att jag ville läsa om mer bekanta miljöer. Typiskt då att just den här boken utspelas i Stockholm och Uppsala. Författaren har tidigare skrivit om norra Sverige, och nästa bok i den här serien (som det här är första boken i) kommer att utspelas i norra Sverige. SDynd då att den här inte var tillräckligt bra för att jag ska vilja läsa nått mer. Ett tips till manliga författare, ha inte kvinnor som huvudkaraktär om ni inte är mäktiga att beskriva dem med någon form av djup. Den här boken lämnar inget som helst avtryck efter sig.

Jag undrar om recensioncitatet på framsidan kommer av en recensent som tycker som jag eller en som inte är så hemma på ords betydelse. Moström kallas för ”en habil berättare” vilket egentligen betyder en skicklig men inte så orginell författare. Inte hur jag skulle vilja bli omskriven om jag gav ut en bok och absolut inget jag skulle låta stå på framsidan av min bok. Om det var det bästa nån recensent sa om den här boken så har de nog uppfattat den ungefär som jag gjorde. En beige bok.

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2017: Nummer 50, halvvägs! I mars trodde jag nog aldrig att jag skulle nå ens hit, nu satsar jag på det dubbla 😉

 

One thought on “Himlen är alltid högre

Kommentera

