Bokrecension

Tills bara aska återstår

Recension

Tills bara aska återstår av Lisa Bjurwald

Den här boken var jag nyfiken på dels för att jag hört en del bra recensioner av den och dels för att jag lyssnat på författaren i podd och gillat henne. Och intrigen är spännande och intressant, men jag är så urbota trött på dessa missanpassade och trsig poliser som befolkar kriminalromanerna. Den här verkar merdysfunktionell än de flesta jag läst om, så tröttsamt. Dessutom skulle den här boken behövt korrekturlästs nogrannare, det är irriterande småfel här och var som stör läsningen. Som till exempel om en polis berättar att hen fått fast en viss typ av brottsling i fjol och att det efter det blivit en handfull per år. Om något hände i fjol har det bara gått ett år sedan dess, så det finns ingen anledning att ge en siffra per år. Ja, jag vet, jag är en petimäter, men det stör min läsning. Inte säker på att jag vill läsa mer om det kommer en uppföljare.

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2017: Nummer 12

 

Kommentera

