Bokrecension

Rädslans fångar

Recension

Rädslans fångar av Anna Jansson

Nu när det inte blev någon Almedalsvecka för mig (Feministiskt initiativ kunde inte åka dit på grund av de direkta och indirekta hot som fanns mot våra talare och volontärer från nazisterna i Nordiska Motståndsrörelsen) så kändes det skönt att ändå få en bit av Visby och Gotland via Anna Janssons serie om Maria Wern. Så här efteråt minns jag nästan inte ens vad den handlade om, den var lättläst, inte så mycket att bita i och inga minnen som stannade kvar. Men det är precis vad jag behöver den här sommaren, så tack för det! Det jag minns var att det var en ganska utspejsad intrig, inte särskilt trovärdig, men, som sagt, lättläst.

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2017: Bok 12
Kaosutmaning: 30. En somrig bok. Visby och Gotland under sommaren, kan det bli mer somrigt?

 

Kommentera

