Bokrecension

Snövit ska dö

Recension

Snövit ska dö av Nele Neuhaus

Det här är en bok jag hittat genom att läsa bokbloggar. Jag har dragit på att läsa den för jag trodde inte jag skulle gilla den, men det gjorde jag verkligen. Den var precis som jag vill ha mina deckare, så nu letar jag efter fler böcker av samma författare. Det här är tydligen hennes internationella genombrott = hennes tidigare böcker finns inte översatta till svenska, och min tyska är inte vad den borde vara efter 6 års studier (den är obefintlig). Jag kommer i alla fall att läsa nästa i serien som är på väg på svenska.

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2017: Nummer 10, bara 90 kvar.
Kaosutmaning: 9. En bok med en tonårig huvudperson. Visserligen handlar bokserien om två poliser, som inte är tonåringar, men den sanna hjälten och den mest intressanta personen i den här boken är 17-åriga Amelie Fröhlich.

3 thoughts on “Snövit ska dö

Kommentera

