Bokrecension / Kaosutmaningen

Eld och djupa vatten

Recensionsdags:

Eld och djupa vatten av Camilla Grebe och Åsa Träff

Det här är den femte boken av systrarna jag läser och deras relationsdrama verkar ha gått varvet runt… Ni som läser mina recensioner vet att jag gillar kriminalromaner, men inte är så förtjust när de blandar in för mycket relationer mellan de olika karaktärerna i kriminalhistorien. De här böckerna ligger alltid på gränsen för att jag riktigt ska gilla dem. huvudpersonen byter dessutom arbetsplats mellan böckerna och i den här verkar hon vara på väg tillbaka till den hon hade i första boken. Känns lite idétorka. Intrigen är OK, men jag skulle gärna se mindre av familjelivet!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2017: den sjunde
Kaosutmaning: 18. En bok som har mer än en författare

4 thoughts on “Eld och djupa vatten

  1. Blev intresserad av boken…Jag läste två Leif GW:S böcker efter varandra och de blev för lika i skriftspråk…insåg att jag behövde några böcker emellan 😉 kram och önskar dig en bästa sommar..

Kommentera

