Bokrecension / Kaosutmaningen

Bränd himmel

Nu recenserar jag

Bränd himmel av Gilly MacMillan

En författare som jag inte läst tidigare men i en genre jag oftast gillar. I den här är fokus lika mycket på familjen som på poliserna, så det blir lite för mycket relationsdrama för att jag ska vara helt nöjd. Men den är helt OK, även om jag inte gillar när det kommer tydliga ledtrådar tidigt i texten. Det förtar en del av den dramatiska upplösningen när det redan framgått tidigare vem det lutar åt. Sen blev det ännu bättre av att det var Bristol, som jag faktiskt varit i, om än bara för en dag, som spenderades helt och hållet på zoo!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2017: nummer sex.
Kaosutmaning: 8. En bok från Europa (inte Sverige)

Kommentera

