Frejigt / Jobb / Pyssel

Hej, hej!

Ett livstecken från mig. Jag har överklagat Försäkringskassans beslut att inte betala ut sjukpenning till mig. De har tackat och meddelat att de kommer titta på min överklagan tidigast om 15 veckor…

Under tiden så har jag fått ett tungt täcke så jag sover bättre och jag har fått en medicin som, istället för att stoppa migränen när den väl är i full fart, förebygger så jag ska slippa få migrän. Jag har bara tagit den i en vecka än, men är försiktigt positiv.

Jag har träffat en ny läkare i Företagshälsovården för att få en ”second opinion”, om min tidigare läkare misstat nått för att han nu känner mig och kanske har vissa förutfattade tankar om hur min sjukdom ska utvecklas. Den nya läkaren konstaterar att min tidigare diagnos är den jag ska ha och att jag definitivt borde vara fortsatt sjukskriven för att kunna rehabiliteras på ett bra sätt.

Hälsocentralen jag hör till har skaffat en rehabiliteringskoordinator som tagit itu med alla mina småkrämpor för att samordna undersökningar och behandlingar, så nu slipper jag försöka driva det själv, jag bara går till den som kallar på mig.

Så, jag är fortfarande väldigt trött och matt, jag har fortfarande i princip ingen inkomst, men jag får bra stöd av jobb och läkare.

Själv pysslar jag mest…

De här halsbanden som jag själv gillar så mycket har jag precis lyckats sälja! Skönt att få in lite kontanter!

Jag har börjat göra ringar genom att använda knappar och olika miniatyrer. Visst har du alltid saknat en ring med stekt ägg på?

Det här vet jag inte riktigt vad det ska användas till. En rejäl nyckelring eller ett hänge för att lyxa till vilken handväska som helst. Den tillfredställer piraten i mig bara att hålla i, massor av pärlor med tyngd i!

Knappception: Manschettknappsknappar!

Det här har ändå varit det roligaste att hålla på med, men nu när jag tappat orden är det för svårt för mig. Gem med kända och okända (men som borde vara kända) kvinnor från alla tider och hela världen. Ansiktet på ena sidan och namnet på den andra. De är fastsatta på ett kort där det står ett citat eller något annat om/från personen och på den andra sidan finns fakta om personen. Just det där kortet har jag fått problem med, jag klarar inte längre av att skriva en text som på ett bra sätt sammanfattar varför just den här kvinnan borde minnas. Men jag har några texter klara från tidigare, så gem kan min trötta hjärna sitta och montera. Rogivande!

Jag hoppas ni har det bra, och att jag snart orkar surfa runt och läsa hos er!

12 thoughts on “Hej, hej!

  1. Hoppas förstås att din överklagan går igenom. Det de håller på med på FK är fruktansvärt orätt mot så många!
    Skönt att du åtminstone får hjälp med dina vårdkontakter. Liten tröst i eländet.
    Krya på dig!

  2. Huvva så jobbigt Du har det. Livet är inte lätt. Att hamna i väntan hos fkassan är ett gizzel. Skönt Du har hjälp av läkare, sjukvård och jobb. krya på kram

    PS Jag hoppas Din dotter mår okey.

  3. Så godt å se ordene dine igjen.
    Så får man håpe at det blir bedre dager og at den profylktiske behandlingen hjelper.
    Klem 🙂

  4. Jag överklagade f-kassans beslut. Tror att det tog mer än 4 månader innan dom tittat på min överklagan. Men de gick efter f-kassans tidigare beslut så det blev ingen förändring för mig.
    Hoppas att det löser sig och blir bra för dig!
    Kram

  5. Så bra at du får ny behandling. Håpe virkelig at den nye legen hjelper deg.
    Koseleg at du kan pusle litt. Morsom speilegg på ringen ja 😉
    God sommar med betre helse.
    Klem frå Anne-Mari

  6. Du är en riktigt tapper krigare! Det är tufft när man redan mår dåligt att man dessutom ska slåss mot myndigheter. Vet hur det är…
    Bra att du pysslar och sysselsätter dig med sånt som är roligt. Har du provat yoga eller meditation? Andningsövningar?
    Stor kram!

Kommentera

