Pyssel

Kaos i det stora, då pysslar jag med det lilla

Försäkringskassans läkare gick emot två andra läkare, utan att ens träffat mig, så från 1 februari är jag utan sjukpenning. Min chef försöker ordna nått till mig, men oavsett vad det blir så kommer jag inte att kunna jobba mer än några timmar i veckan till att börja med, så det kommer inte att ge mycket till lön att leva på. Om han inte lyckas får jag söka andra jobb, men vilken arbetsgivare vill anställa någon som funkar i 20 minuter och sen måste vila i minst 40? Jag brukar alltid vara optimist och tänka att det ordnar sig, men just nu är det svårt.

Så, för att ändå inte gräva ner mig och oroa mig sönder och samman så pysslar jag. Jag fokuserar på det jag har i mina händer och tänker bara på det. Här kommer en del av det som pysslats senaste tiden:

20170129-doskallehalsband

Betongskallarna har fått halsband.

20170129-kedjeberlockarmband

Jag har fixat till några berlockarmband, som alla har liknande hängen, även om de alla är olika.

20170129-par-av-armband-och-halsband

Av Memorywire, metaltråd som behåller sin form, har jag gjort några hals- och armbandsset.

Om du ser nått du vill köpa kan du kontakta mig. Jag tänker att det i alla fall kan räcka till lite gröt… Nej, riktigt så synd är det inte om mig, jag har tur, som har en man med bra lön, bor billigt och har en sparad slant. Fy tusan för att råka ut för det här om en inte har det starka skyddsnät som jag har!

18 thoughts on “Kaos i det stora, då pysslar jag med det lilla

  1. Tyvärr blir allt fler ”utförsäkrad” och tappar sjukpenning, precis som om sjuka skulle bli friska ifall dem icke får pengar… snarare är det ju tvärtom, utan pengar och oron hur framtiden blir kommer ju sjukdomsantalet bli fler å risken är ju att det finns dem som inte klarar sig utan självmordsstatistiken ökar, men det är ju kanske bra ? då kostar ju människan inte längre något… en sparad slant för staten.

  2. Väldigt upprörande hur staten behandlar sina ”undersåtar” nuförtiden! HUR kan en jävla läkare som inte ens har träffat dig! fälla en sådan dom över dig? Det är helt sjukt! Var finns etiken och moralen? Otroligt frustrerande.
    Ja, tur att du har en man och sparade pengar, men det är väl inte så välfärdsstaten Sverige ska se ut?!

  3. Blir upprörd när jag läser. Förstår inte hur man kan införa ett system där läkare utan patienter får utslagsröst över de läkare som faktiskt har kontakt med en. Är ju helt sjukt! Ta hand om dig.

  4. As jobbigt jag måste vara i fullt bruk innan 1 aug senast så kämpar på med 2 timmar till 15 mars sen 4 timm sen 6 o sen fullt vad som händer med mig?? ingen aning men det finns väl vårdplats såfall om man hamnar där 😦 kramiz

  5. Så irriterande så att det inte är sant! Men försäkringskassans läkare har en förmåga att köra över behandlande läkare. Illa men sant 😦 Hoppas att det ska lösa sig.

  6. Det är verkligen förskräckligt! Är det något ett rikt land som Sverige ska klara är det att ta hand om barn, gamla och sjuka och det verkar ju gå sådär nuförtiden. 😦
    Skickar en kram!

  7. Det är fascinerande hur läkarkåren låter försäkringskassan bestämmer hur det står till med patienterna – som om läkarna som träffat patienterna vore okunniga. Jag fattar inte att de inte protesterar!

  8. Jag förstår inte vad som händer i det här landet längre. Hur statistiken på pappret kan vara viktigare än människan framför dem, för det ser ju bättre att du är ”frisk” i siffrorna fastän du inte är det. Kommer aldrig glömma hur en vän till familjens dotter blev utförsäkrad under sin utmattningsdepression, kom till Arbetsförmedlingen och arbetsförmedlaren bara ”men jag ser ju på dig att du är för sjuk för att jobba.”

    Hoppas att det ordnar sig!

  9. Så upprörande! Och förnedrande för dina läkare som blir så totalt överkörda av försäkringskassan. Att de inte protesterar. Tyvärr så händer det här ju stup i kvarten och så många far illa av det. Ta hand om dig och pyssla med dina fina smycken!

Kommentera

