Bokrecension / Frejigt / Pyssel

Kvinnorna på stranden

Det är rätt jobbigt i mitt liv just nu, med sjuk dotter, man som går på knäna, son som kämpar med sin sista termin i gymnasiet, sjukpenning som kanske inte dyker upp och till råga på allt en ny medicin som ska göra mig pigg, men som hittills bara verkar ha gjort mig ännu tröttare… Jag orkar inte ens läsa, men har några böcker som jag inte recenserat ännu. 

Recension av

”Kvinnorna på stranden” av Tove Alsterdal

screenshot_2017-01-05-00-50-47.png

Det här är en av de böcker jag läste under resan till USA. Jag läste den på mobilen via en app som gjorde att jag kunde låna hem böcker från biblioteket även när jag var i USA. Så smidigt, men inget jag kommer att fortsätta med. Jag läste sex böcker på det sättet under resan, men jag vill mycket hellre hålla en bok i mina händer. Lättare när jag behöver bläddra tillbaka för att jag missat eller glömt något och jag har även koll på hur mycket jag läst och hur mycket jag har kvar på ett mer påtagligt sätt än sidantal som baseras inte på boksidor utan på de sidor som min mobil mäktar med att visa upp.

Sen kan ju min något sura inställning till just den här boken bero på att jag inte tyckte den var nått bra. Jag VILLE tycka om den. Den hade flera ingredienser jag brukar gilla, men den grep liksom aldrig tag i mig. Mest var det huvudpersonen som kändes som om hon slank mellan fingrarna hela tiden. Trots att jag fick veta så mycket om henne så blev hon aldrig intressant. Trots att hon hamnade i en så hopplös situation, som hon löste på ett extremt intressant och genomtänkt sätt, så gäspade jag.

Nej, inte en bok för mig alltså!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2017: nummer 1.
Kaosutmaning: 23. En lånad bok

För att orka med kaoset så vilar jag hjärnan genom att pyssla. Här är några av mina senaste verk. Alla är till salu, några av dem är redan tingade.

20170204-rosa-stenar 20170204-stela-armband 20170206-stela-berlockarmband

Skönt att låta händerna jobba och hjärnan vila!

 

 

15 thoughts on “Kvinnorna på stranden

  1. När man inte är på topp är det många gånger skönt att göra något med händerna… Tråkigt med dottern för barnen ska liksom bara må bra. Även jag vet dock att det inte alltid är så…

  2. Då så – då vet jag att den boken inte är något att plocka upp 😉 och jag håller med dig; smidigheten i e-böcker i alla ära, men inget slår en pappersbok!
    Hoppas allt annat löser sig så snart det bara går!

  3. Huvva så jobbigt för Din dotter, tycker SÅ synd om henne som inte mår bra.
    Krya på kram ❤
    Att läsa på mobilen, nä det känns inte som något jag skulle fixa,
    jag vill ha en riktig bok, YES jag är gammeldags 😉

  4. Håller med om att pappersböcker är bäst, har i och för sej aldrig testat något annat. ;P
    Jag jobbar med hela kroppen när huvudet behöver vila, ska strax ut på en liten tur på cykeln.
    Ha det bra och hoppas att du och din dotter snart mår bättre!

  5. Fy ja här är det inte så muntert heller, jag är rädd för nåt jag aldrig känt o upplevt innan hoppas verkligen du får pengar det är inte klokt alls fan! kram till er alla

  6. Tycker man förlorar själva känslan att läsa om man inte håller i boken med händerna. SÅ glad att jag kom in i en läsarperiod på resan vi gjorde efter nyår, får se om jag plockar upp boken idag då när sonen är lite krasslig och vi bara är hemma.

Kommentera

