Bokrecension

Minus arton grader

Nu har jag läst min tredje resebok:

Minus arton grader av Stefan Ahnhem 

Den tredje boken om poliserna Fabian och Dunja, i Helsingborg och Helsingör. Jag är så splittrad inför de här böckerna. Å ena sidan är det mycket välskrivna (även om den här boken innehåller ett stort fel) med högt tempo och väldigt uppbyggd intrig. Å andra sidan blir jag trött på alla cliffhangers, i nästan varje kapitelslut, och intrigerna är extremt overkliga, även om de håller rent logiskt.

Det stora felet i den här boken är att ett barn som uppenbart dog i förra bocken lever i denna här, medan syskonet som levde i förra boken, inte verkar finnas kvar i den här. Ett minimikrav på korrekturläsning borde vara rätt namn på rätt personer tycker jag.

Men, de är tillräckligt intressanta böcker för att jag ska fortsätta läsa dem, kanske till och med köpa istället för att låna.

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: 117

 

One thought on “Minus arton grader

  1. Det lät kallt det där… 😉

    Själva har vi börjat få det betydligt varmare efter att ha styrt kosan lite VÄL långt söderut 😉
    Gott Nytt År – och kram på dig!

Kommentera

