Bokrecension

Den nionde graven

Jag hinner även att läsa lite här i Orlando. Min kropp och själ behöver vila mellan upplevelserna så vissa dagar stannar jag på hotellet och ibland tar jag tidig kväll. Nu har jag läst:

Den nionde graven av Stefan Ahnhem 

Den andra boken i serien om polisen Fabian Risk. Den här går bakåt i tiden, så den förklarar vissa saker som antyds i den första boken. Det gillar jag. Att få höra bakgrunden till beteenden. Däremot har jag svårt att förstå hur föräldraskapet utförs. Jag tror inte några föräldrar, om de inte är sjuka eller drogberoende, beter sig som föräldrar i de här böckerna gör. 

Boken som sådan är välskriven med intressanta karaktärer, med en något komplicerad intrig. Jag gillar att allt inte bara handlar om Fabian Risk, utan att även danska och andra svenska poliser får mycket utrymme. Alla är delaktiga med sin del av berättelsen.

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: 116

One thought on “Den nionde graven

Kommentera

