Bokrecension

Offer utan ansikte

Jag lånade med några e-böcker i mobilen från biblioteket till resan. Inte den sorts läsande jag gilla, men vikt- och utrymme mässigt ett måste för att ha läsning hela resan och ändå plats i resväskan för shopping. Nu recenserar jag den första boken:

Offer utan ansikte av Stefan Ahnhem

wp-1482805732824.png
Jag har varit nyfiken på den här författaren men ännu inte läst nått av honom förrän nu. Tur att hans första böcker fanns som e-böcker på biblioteket så jag fick chansen under resan att bekanta mig med hans huvudkaraktärer. 

Jag gillade egentligen den här boken väldigt mycket. Intressanta karaktärer, skiftande och väl beskrivna miljöer, lite väl utstuderad intrig, men med högt tempo och väldigt spännande. Problemet ligger mer hos mig och min utmattning. Nästan varjecjapitel avslutas med någon form av cliffhanger, och nästa kapitel startar någon helt annan stans, så cliffhangerns upplösning dröjer. Jag tappar tråden och fördröjs i mitt läsande av det.

Men det stör inte så mycket att det hindrar mig från att fortsätta läsa, jag har redan läst ännu en och är inne på den tredje!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: 115

Kommentera

