Bokrecension

Alla kan se dig

Alla kan se dig av Anna Jansson

20161214-alla-kan-se-dig

Dags för ännu en Gotlandsdeckare. Det finns många likheter mellan Anna Janssons och Mari Jungstedts deckare, båda utspelas på Gotland, båda handlar om polisen, med en kvinnlig polis och en manlig chef, båda har med personliga relationer. Men, nu när jag läst den här så snart efter Mari Jungstedts senaste, så tycker jag nog den här serien inte riktigt är lika bra. Trots en spännande intrig så blir karaktärerna rätt ointressanta, och då är det här ändå den sextonde boken om Maria Wern jag läser. Jag gillar dock deckardelen och det räcker rätt långt!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: 113

3 thoughts on “Alla kan se dig

Kommentera

