Frejigt / Katter / Resor

Ut på äventyr!

Tittar in som hastigast bara så ni vet att allt är bra med mig. jag arbetstränar, väntar på resultat från arbetsförmågebedömningen, bearbetar propositioner, försöker hinna med alla inlämningsuppgifter på mina distansstudier i förväg eftersom vår USA-resa äntligen ska bli av!

Tanken var att vi skulle åka till USA när jag fyllde 50 (för snart fem år sedan) men då var vår fina gamla burmahane i behov av insulinsprutor dagligen så ingen ville vara kattvakt. Och, om jag ska vara ärlig, vi litade inte heller på någon tillräckligt mycket för att överlämna hans vård till.

Nästa plan var att åka till USA när mannen fyllde 50 (för snart ett år sedan) men då var situationen nästan densamma. Även om burmahanen dog en vecka innan mannens födelsedag så var tiden och lusten för kort och låg för att lyckas planera resan.

Men nu blir den av!

Om drygt en vecka flyger vi till Orlando för tre veckors oändligt frossande i temaparker och vilda djur! Nej, vi kommer inte att resa runt (annat än till Tampa för att besöka Big Car Rescue). Nej, vi kommer inte att ligga på stranden. Nej, vi kommer inte att åka båt i Everglades eller kolla in krokodilfarmer. 

Vi kommer att frossa i Disneyparker, Universal studios parker och kanske, kanske ägna en dag åt att gå på en mall…

Världens mest fantastiska jul för mig som inte gillar jul. På Julafton är vi på Disneyland, så den svenska traditionen med Kalle Anka på julafton kommer vi definitivt att leva upp till!

20151112 burma

8 thoughts on “Ut på äventyr!

Kommentera

