Frejigt / Katter

Crazy catperson

Åhh, jag önskar jag hade mer ork och kunde vara härinne och läsa och skriva mer! Jag saknar er! Men just nu är det arbetsträning, studier och politisk aktivism som går före. I dag tänkte jag dock passa på att frossa i kattbilder. Ni som följt mug känner mina katter, den gamla burmahanen som dog i januari, vår abyhane och bengalhona och så den unga burmahanen som flyttade in i våras. Just han är fantastisk för tillfrisknandet både för mig och dottern. Rolig, söt, busig och alldeles ljuvligt supergosig!

Han är snart 11 månader gammal och har nästan vuxit om båda de andra katterna. Betydligt större än abyhanen och lika stor som bengalhonan. Men henne är han livrädd för, hon tuktar honom våldsamt minst en gång per dag, så helst håller han sig undan. Till skillnad från min tidigare katter hoppar han gärna upp i närmsta människoknä när han blir rädd, så när hon jagr honom kan han komma flygande in i min famn och borra ner sig.

Här är bilder på hans levnad så här långt!

Kattunge 1, 6 dagar 20160226 burmaboy 20160416_191154.jpg 20160419_124648.jpg IMGP7301rev 20160510_131330.jpg IMGP7993rev 20160627 skräddarkompis 20160710 burma20161116-burma 20161121-burma 20161124-burma

Nu ska jag försöka surfa runt ett tag hos er, men jag hinner inte läsa ikapp. Ska ändå bli kul att se vad ni har för er just nu!

15 thoughts on “Crazy catperson

  1. Så mysig och fin han är! Djur är verkligen bra för tillfrisknande. Tyvärr hinner jag inte vara hos min häst så mycket som jag vill just nu. Men katten har jag ju också! Tack för omtanken!

Kommentera

