Bokrecension

Ett ohyggligt avslöjande

Ett ohyggligt avslöjande av Louise Penny

20161115-ett-ohyggligt-avslojande

Äntligen fick jag återvända till Three Pines igen. Senaste boken av Penny handlade ju inte om byn Three Pines, den mysigaste byn i hela världen. Just den här boken skakar dock om byn rejält, jag undrar om det kommer att gå att återvända och trivas i den igen! Som vanligt spelar miljön och de olika invånarna i byn en minst lika stor roll som själva deckrgåtan, den här gången nästan mer än förr. Jag gillar det även om jag oroar mig för framtiden och hoppas att det kommer en fortsättning på just den här berättelsen så att Three Pines kan landa i trygghet igen.

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: den 108:de
Världsomseglingen: Kanada

2 thoughts on “Ett ohyggligt avslöjande

Kommentera

