Bokrecension

Det andra ansiktet

Det andra ansiktet av Mari Jungstedt

20161115-det-andra-ansiktet

Den typ 745:te boken om mord på Gotland känns det som. I den här boken lämnar dock mördaren Gotland en sväng, sprider sina mord mer över landet, men det är ändå otroligt hur många olika sätt att mörda på Gotland som det finns i svensk kriminallitteratur. Jag gillar upplägget i den här boken, med tillbakablickarna i tid, men tycker inte att själva intrigen riktigt håller. Den är lite för långsökt, som så ofta när anledningen till mordet ligger så långt tillbaka i tiden. Jag tänker att en mördare, som mördar som just den här personen gör, inte klarar av att hålla upp sitt mördande så pass lång period. Ja, jag är amatörpsykolog, men det ligger i genren, alla som skriver de här böckerna verkar vara amatörpsykologer så jag hakar bara på.

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: bok nummer 107

 

3 thoughts on “Det andra ansiktet

Kommentera

