Bokrecension

Tomma luften

Tomma luften av Ann Cleeves

20161115-tomma-luften

Jag är superglad över att Ann Cleeves börjat skriva om Jimmy Perez och Shetlandsöarna igen. Jag gillade den första kvartetten böcker massor. Den här, som hör till den nya kvartetten, är lite lam i själva historien, men jag är väldigt förtjust i de tre poliserna, Jimmy, Willow och Sandy. Jag läser just den här boken mer som en relationsroman än en deckare, även om intrigen egentligen är helt OK.

Om du inte läst om Jimmy Perez tidigare, börja från början! Det gör det enklare att förstå viss av relationerna i den här boken!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: bok nummer 106

 

4 thoughts on “Tomma luften

  1. Ping: November månads läsning | Freja funderar

Kommentera

