Bokrecension / Världsomsegling

Brudkistan

Brudkistan av Unni Lindell

20161005-brudkistan

 

Jag är, som alltid, splittrad inför Unni Lindells böcker. Intrigen brukar vara bra, men karaktärerna känns spretiga och irrationella, de känns inte så verkliga. I den här boken har Marion Dahle en viktig roll, det gillar jag, för henne kan jag ändå tycka om. Men det som är på väg att utvecklas hos Cato Isaksen gillar jag INTE. Alldeles för mycket gubbslem för att jag ska trivas med det.

Intrigen har rötter långt bak i tiden, det brukar jag inte gilla, men det finns åtminstone en logisk förklaring till det i den här boken, det är inte bara någon som gått och ruvat på hämnd under massor av år utan att visa det eller göra något åt det. 

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: bok 104
Världsomseglingen: Norge

2 thoughts on “Brudkistan

Kommentera

