Pyssel

Tillbaka!

Det har varit två trötta veckor sedan sist. Efter en andra penicillinkur, migrän, förkylning, rejäl Trumpångest, tre inlämningsuppgifter och två hemtentor så kan jag nu äntligen andas ut och orka göra något utanför min studiebubbla! Jag har till och med lyckats pyssla lite sen sist:

20161112-onskearmband

Det här är wishbracelets, önskearmband. De är gjorda av hampasnören, små pärlor och har inget lås. Tanken är att du önskar något när du knyter fast det på din arm och när de sen slits ut och trillar i bitar kommer din önskan att gå i uppfyllelse. Jag har många önskningar just nu kring situationen i världen, så jag behöver en drös sådana här…

20161112-knapparmband

Jag testade även göra en annan form av armband av hampasnören. De här går att plocka av, så de kanske håller lite längre…

20161112-regnbagsvav

Sen startade jag en pärlväv för att göra ett regnbågsarmband, som även det kanske kan göra världen lite mer kärleksfullt!

Nu ska jag försöka skriva recensioner för de böcker jag läst när jag behövt koppla bort från plugg, så de närmsta dagarna hoppas jag kunna publicera några av dem! Vi ses!

5 thoughts on “Tillbaka!

Kommentera

