Bloggtips / Bokrecension

Kobra

Kobra av Deon Meyer

20161005-kobra

I de första böckerna jag läste av Deon Meyer bytte han huvudkaraktör mellan böckerna, men Bernie, som den här boken handlar om, har varit huvudkaraktär i flera av de senaste jag läst. Jag saknar Tiny, men gillar även Bernie. Han är sympatisk. Hans opersonliga liv är med i boken utan att inkräkta på handlingen allt för mycket, det är OK tycker jag. det här är en intressant intrig, med många olika trådar, och jag hoppas hoppas att Tyrone kan dyka upp i någon framtida bok. Jag gillar honom! Dessutom lär jag mig mer om situationen i Sydafrika och får lite språkkunskaper på köpet!

Om du inte läst nått av Deon Meyer tidigare och gillar välskrivna deckare, så läs! En favoritförfattare!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: Nummer 102. Jag fortsätter räkna för att se vad jag kommer upp i under året…
Världsomseglingen: Sydafrika

Och, min fråga i senaste inlägget, vem är så fin och godhjärtad att hon skickar mig en liten söt skalle att pigga upp min dag med? Jo, Eva förstås, lär känna henne HÄR!

 

7 thoughts on “Kobra

  1. Ping: Ouups, lång oplanerad paus | Freja funderar

Kommentera

