Bokrecension

Helgon eller syndare

Helgon eller syndare av Ian Rankin

20160922-helgon-eller-syndare

Så här på upploppet till min 100-böckersutmaning känns det skönt att njuta av några favoritförfattare. Som Ian Rankin med John Rebus. Rebus börjar bli gammal, på gränsen till att pensioneras som polis. Faktiskt har han redan pensionerat sig, men kommit tillbaka i tjänst med lägre grad. Ständigt till besvär för sina chefer, aldrig där han ska vara, jobbar med allt annat än de brott han borde. Det är ren njutning att få följa honom runt i Edinburgh, mitt enda missnöje är att jag hade kraftig migrän under mitt enda besök i Edinburgh så jag känner inte igen nått av det han beskriver. Men jag drack i alla fall Irn Bru!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: nummer 99!

3 thoughts on “Helgon eller syndare

Kommentera

