Bokrecension

En kvinna i blått

En kvinna i blått av Elly Griffiths

20160922-en-kvinna-i-blatt

Ännu en bok om Ruth, jag njuter! Det är så mysigt att följa med henne runt i Norfolk, så trots mördade kvinnor, olycklig kärlek och kassa chefer blir det som en feel good roman för mig! Det här är visserligen rätt regelrätta deckare, men det rär personporträtten som intresserar mig mer än upplösningen av morden. Det var bra i den här boken, för det var en rätt osannolik intrig. Skönt att jag inte bryr mig om det så länge jag får följa med Ruth hem till hennes ödsliga stuga! Vad behöver en kvinna mer än en stuga, en dotter och en katt?

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: nummer 98, nu ska jag fokusera på några favoritförfattare så här vid målgång!

 

2 thoughts on “En kvinna i blått

Kommentera

