Feminism / Pyssel

Pausar vidare!

Jag har nått slutet av min omgång med tidsbeställd inlägg, men tror jag ska göra några till. Ja, jag har fortfarande några böcker lästa som inte recenserats än. Det blir lätt så när läsa är det enda (nästan) jag orkar göra… 

Min utmattning går lite fram och tillbaka, men varje gång jag orkat nått så blir det en trött period som följer. Dessutom har jag en förkylning som kommer och går men aldrig försvinner helt. Den senaste veckan har varit oerhört trött, så jag fortsätter bloggarna ett tag till.

Istället läser och broderar jag. Mina egenskaper kvinnomärken och hondjävlar är okomplicerade, och nu använder jag upp restgarner så de blir dessutom rätt brokiga. Jag anstränger mig inte med färgmatchning utan kör bara på de garner jag får upp ur högen.

Så här blir de exempelvis:

Eller så här:

Jag gör några små oxå, de kräver mindre material men större koncentration då de är riktigt pillrigt att göra:

Storleksmässigt blir de så här stora, med min hand som skala. Jag har kärahändran enligt en storkökschef, som fick ta hem plasthandskar i large åt mig:

Jag fyller på ett större stycke av räknelinne, lite hipp som happ:

Frågan är om jag ska klippa ut varje märke för sig, som är min plan, eller om jag ska låta det bilda en feministisk altarduk!

Kolla, det blev ett självporträtt av Arga Tanten:

 

6 thoughts on “Pausar vidare!

Kommentera

