Bokrecension

De öde fälten

De öde fälten av Elly Griffiths

20160913-de-ode-falten

Åhh, äntligen en bok om Ruth Galloway igen! Den här har stått i min hylla ett tag, så pass länge att även nästa bok i serien står och väntar. Det här var en mellanbok tycker jag nog. Jag kan knappt komma ihåg vad själva kriminaldelen handlade om. Men jag läser de här mer för miljöerna och personerna, kriminalhistorien blir bara den röda tråd som håller ihop berättelsen. Det här är de enda deckare som jag accepterar att det är historiska delar med i, hon är ju ändå arkeolog.

Så jag är nöjd och tänker vänta ett tag på att läsa nästa bok, suga på karamellen av att veta att jag snart får träffa Ruth igen!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: nummer 91, det är nära nu!

 

3 thoughts on “De öde fälten

Kommentera

