Bokrecension

Vassa föremål

Vassa föremål av Gillian Flynn

20160901 vassa föremål

Det här är den tredje boken av Gillian Flynn jag läser och den är inte lika bra som Mörka platser, men mycket bättre än Gone girl! Även om jag ganska snabbt fick syn på mördaren (vid första tillfället huvudpersonen möter hen) så är den här boken så mycket mer än en deckarhistoria. Jag gillar det. När deckarhistorian blir en bakgrund till något helt annat. Här handlar det, för mig, mer om trassliga familjeförhållanden, psykiska problem, verktyg för hanterandet av det som fungerar och som inte fungerar.

Jag gillade den här och hade så gärna följt huvudpersonen vidare i sitt liv, hoppas Flynn skriver mer om henne!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: bok nummer 86

6 thoughts on “Vassa föremål

Kommentera

