Bokrecension

Lejontämjaren

Lejontämjaren av Camilla Läckberg

20160901 Lejontämjaren

Det här är ett habilt hantverk men inte så mycket mer. Läckberg kan sitt koncept och varför lämna det när det fungerat förr? Lite familjeliv, lite polis- och författararbete, överdrivet brutalt mördande med historiska rötter. Det är vad jag förväntar mig och vad jag får.

Är det trovärdigt, nej, men det är en sammanhängande intrig med snårigheter som inte gör det självklart att förstå vem och varför och det är ett helt acceptabelt tidsfördriv! Jag tycker inte Läckberg är någon stor eller överraskande författare, men jag har svårt att förstå de som till varje pris ska tracka ner på henne. Ibland är det här precis den sorts litteratur jag vill ha!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: nummer 85.

 

8 thoughts on “Lejontämjaren

  1. Förr läste jag bara såna typer av böcker, Läckert, Manuell, Lisa Marklund mm. Tycker de är ok men efter några blir alla lika. Nu när jag väl läser blir det mer varierat.
    Förstår att du saknar din mamma och att det laddade datumet är jobbigt för dig också.

Kommentera

