Bokrecension / Boktolva

Jag ska egentligen inte jobba här

Jag ska egentligen inte jobba här av Sara Beischer

20160901 Jag ska egentligen inte jobba här

En bok jag läste om på bokbloggar och blev nyfiken på. Sen har jag inte tagit itu med den för jag har trott den var tråkig. det var den inte! Och med vänner som arbetar inom äldrevården och en pappa som bor på ett servicehem så är igenkänningen väldigt stor.

Jag tycker om huvudkaraktärens utveckling i boken, från att vara någon annanstans hela tiden till att utveckla en form av stolthet och engagemang i sitt arbete.

Jag rekommenderar den här boken till dig som vill få en känsla för hur arbetet inom vården kan vara, men önskar att jag vore bättre insatt i Stockholms tunnelbana och karta för jag har lite svårt att förstå vad som händer i slutet. Det gör egentligen inget, jag skapade mitt eget slut istället!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: Nummer 84!
Boktolvan: Ja, har klarat av alla 12 nu! Heja mig!

7 thoughts on “Jag ska egentligen inte jobba här

Kommentera

