Bokrecension

Blod salt vatten

Blod salt vatten av Denise Mina

20160901 Blod salt vatten

Jag gillar oftast Denise Minas böcker. De brukar vara rätt brutala, men med bra intriger och spännande personer. Hon kanske är lite trött på sin kriminalinspektör nu, eller så är jag för trött, för den här griper inte alls tag i mig och drar in mig som hennes böcker brukar göra. Trots att det är en bra intrig och många spännande personer. 

Jag tycker inte hon får till det tillräckligt bra när det gäller de två barnen som finns med i handlingen. Det stämmer inte, hurde reagerar och hur de agerar, så det kan vara just det som jag fastnar på. 

Men, jag kommer fortsätta läsa hennes böcker och hoppas att det här bara var ett tillfälligt fel i arbetet, eller fel i läsningen hos mig!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: nummer 83

2 thoughts on “Blod salt vatten

Kommentera

