Bokrecension / Världsomsegling

Ensamma hjärtans klubb

Ensamma hjärtans klubb av Lotte & Sören Hammer

Ensamma hjärtans klubb

Det här är den tredje boken av syskonparet Hammer jag läser och faktiskt den jag gillade bäst. Inte lika sexistisk som de tidigare, poliserna känns stabilare i den här än de två tidigare. Dessutom en lite ovanlig intrig, där mordet de utreder inledningsvis visar sig vara något helt annat än de trott. Jag har varit tveksam om jag skulle fortsätta att läsa den här serien, men den gjorde en rejäl uppryckning i den här boken, både med persongalleriet och intrigen, så de får nog fortsatt förtroende!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: nummer 80.
Världsomseglingen: Danmark

5 thoughts on “Ensamma hjärtans klubb

Kommentera

