Bokrecension / Boktolva / Världsomsegling

Drömbokhandeln

Drömbokhandeln av Laurence Cossé

Drömbokhandeln Det här är en bok som jag köpt för att vidga mitt läsande och som jag läst om på andra bloggar. en författare jag inte läst tidigare och en bok som utspelar sig i Paris, Frankrike. Jag tror jag ska sluta läsa franska böcker. Den här funkar inte alls för mig. Jag är inte alls tillräckligt förfinad för att känna mig hemma i den här boken, och jag skulle inte alls uppskattat drömbokhandeln, som bara säljer god litteratur. Jag gillar fulkultur!

Trots det har jag ytterst svårt att förstå intrigen. Jag kan inte tänka mig att någon skulle anstränga sig så extremt mycket enbart på grund av att de inte gillar tanken med bokhandeln. Det blir oxå väldigt fånigt med allt hemlighetsmakeri, kodnamn, och hysch-hysch. Som om författaren egentligen velat skriva en spionroman, men ändrade sig i sista stund och inte ville kill his darlings.

Jaja, nu har jag läst den och vet att det här inte var god litteratur för mig….

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: nummer 75.
Boktolvan: Ja, bara en kvar nu!
Världsomseglingen: Frankrike

5 thoughts on “Drömbokhandeln

  1. Nog var den lite underlig och väldigt hemlighetsfull … och jag funderade på vitsen med det – ändå tyckte jag nog den var helt ok för jag minns den fortfarande som att den fick mig att fundera på vad jag läste. Och det gillar jag – även när det skavet lite.

Kommentera

