Pyssel

Jag lever!

Jag har tagit lite digital paus. Så trött just nu, har precis tagit mig ur fem dagars migrän. Sommar är verkligen inte min årstid!  

Jag försöker umgås med barnen, läsa och pyssla när jag orkar och det har blivit några fina broderier!

Den här är tingad, precis som den är, så jag behöver inte räkna ut hur jag ska använda mig av den!

Den här kanske jag gjuter in i resin…

Den här blev mitt första större projekt. En linnetablett som min mormor broderat och fållar för typ 100 år sedan. Det kändes rätt respektlöst att broderikladda på den, lite som att måla mustasch på Monalisa. Å andra sidan har den legat oanvänd i 100 år så det var väl dags att den kom till användning.

Svår att prissätta, affektionsvärdet är högt! Jag löste det genom att ge den till syrran som förstås kommer uppskatta den lika mycket som mig.

Sen gjorde jag en serie med 10*10 cm stora tavlor:

Så skönt att brodera på aida-väv efter piller med linnestramalj. Broderi och migrän funkar, i ett svalt och tyst rum med indirekt ljus, skönt att ha nått att fördriva tiden med. När jag väl orkar starta envdator igen ska jag skapa två mönster till i den här storleken,  och sen ger jag mig på en av mormors linnetabletter igen!

Ha det bra alla bloggare, vi ses när jag orkar!

15 thoughts on “Jag lever!

  1. Härliga resultat av ditt pyssel, så jättefina och flera med bra och bestämda budskap 😉 ..och linnetabletten som din mormor broderade för sisådär 100 år sen är mer än väl värd att komma till användning. Synd bara med den förbaskade migränen men drivkraften att skapa har du iallafall 🙂

  2. Vad bra att du ändå kan pyssla med något trots illa migrän.
    Jag är så glad att jag slipper migrän (finns i nära släktled) men det har aldrig brutit ut hos mig.

    Kram och ha en fin dag!

  3. Härligt att höra så bloggen får vila eller du får vila från bloggen o göra sådana fina saker som du gör 🙂 yee fin fredag

Kommentera

