Feminism / Pyssel

Pysselväder

Jag gömmer mig i vår källare för att undslippa hettan ovan jord. I dag trodde jag det skulle lätta, när ett rejält skyfall kom, men det var över på 15 minuter och efter det kändes hettan nästen tropiskt, varmt OCH fuktigt. Brrr, jag trivs bäst här nere i mörkret och kylan. Där jag kan pyssla!

De senaste dagarna har jag rensat igenom alla mina tyger och sorterat upp efter material och färg, så jag har koll på vad som finns. Sen tog jag krafttag med alla mina pärlor, jag skulle kunna göra smycken resten av mitt liv utan att behöva köpa mer pärlor, men nu är de i alla fall ordentligt sorterade!

Så gick jag igenom alla prylar jag skapat för den lokala fi-avdelningen, fotade dem och la upp på nätet som en postorderkatalog, så det går att se vad som kan beställas och hur det ser ut.

Samtidigt passade jag på att skapa en snygg (om jag får säga det själv) smyckesdisplay för de gånger vi är ute på äventyr och säljer direkt till intresserade.

IMGP8626rev IMGP8627rev IMGP8628rev

Tänk vad som går att fixa till med en tom kartong, några pappersbitar och resttyger och massor av lim!

Nu tror jag snart jag är redo för att börja gjuta smycken i resin och betong, vad tror ni om det?

6 thoughts on “Pysselväder

  1. Bra syssla i värmen! Går man ner i källaren är det knappt man står ut med att gå upp igen så det är ju perfekt att du har att göra. Kör på med nya planer, det kommer att bli hur bra som helst.

  2. Himmel vad du är kreativ !!! Klart du ska att börja gjuta smycken i resin och betong, låter ju riktigt häftigt och utmanande. Synd att du inte gillar värmen, eller kanske snarare inte mår bra av den men du verkar trivas i din källare och det är ju viktigast 🙂

Kommentera

