Bokrecension / Månadens bästa bok / Spänningsutmaning

De underkända

Recension

De underkända av Michael Hjort och Hans Rosenfeldt

De underkända

Det här är en bok där jag vet vad jag kan förvänta mig, får det och är nöjd. Det är en hög kvalitet med genomtänkt intrig och återkommande karaktärer där det personliga får alldeles lagom med utrymme. Jag gillar den här typen av böcker, som inte räds att krångla till det och dessutom klarar av att få det trovärdigt. Som låter karaktärerna bli individer, med goda och dåliga sidor utan att förfalla till stereotyper. Dessutom med en huvudkaraktär, Sebastian, som är så orimligt svår att tycka om, men som det samtidigt inte går att tycka illa om… Ungefär som det är i verkliga livet!

För dig som gillar genomarbetade deckare som bjuder på lite mer än vanligt; LÄS!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: Nummer 66.
Månadens bästa bok: Americanah av Chimanda Ngozi Adichie som jag recenserar HÄR.
Spänningsutmaningen: Den här boken, De underkända.

 

8 thoughts on “De underkända

  1. Jag har sneglat på den där boken som ligger på topplistan för e-böcker på biblioteket. Dags att ladda hem den, tror jag. Tack för tipset! 🙂

Kommentera

