Döskallar / Feminism / Frejigt / Pyssel

Lite sött och lite salt!

I många år har jag haft en stor laptop som jag använt här hemma. Den är stor för att jag gillar att ha en stor skärm och eftersom jag bara använt den hemma så gör det inget att den är lite väl otymplig för att kallas ”bärbar”. Under mina många resor i jobbet förväntades jag ha med jobbdatorn, så det behövdes ingen egen att ta med. 

Nu har det ändrats. Nu är mina resor mer i politik än i jobb, och jag har behov av en liten smidig dator som inte väger så mycket och som ryms i min rygga. Så nu har jag investerat i en dator (inte en platta) som kommer att bli min resekompis. Och då behöver den förstås ett fodral!

Jag rotade i mina tyghögar och hittade ett rosa fleecetyg som kan vara stötfämpade. Hade äcen en bit skirt rosa tyg med broderade fjärilar på, det ger lite flärd åt fodralet, det gillar jag! Men, det får inte bli för sött, så när jag sytt ihop tygbitarna så bestämde jag mig för fribroderi med lite mer uppkäftigt tema. En hondjävel med Fuck You hand:

20160624 fritt broderi

Så här blev det färdiga fodralet:

IMGP8457rev

Som stängning valde jag en tofs i resårband som fästs runt en döskalleknapp. Och sen en rosa rosett som utsmyckning!

IMGP8458rev

Sen måste förstås övriga delar till mitt resekontor få matchande fodral:

IMGP8459rev

I den lilla väskan ryms datorns laddare, min fina lilla rosa mus och eventuella USB-minnen.

IMGP8460rev

I den större påsen ryms den inte så smidiga poddmikrofonen jag fick i födelsedagspresent av familjen. Ganska otymplig men ger fantastiskt bra inspelningskvalitet vilket ändå är det viktigaste.

IMGP8461rev

Och idag fick jag dessutom hem det här tyget som ska få bli min nya sommarkaftan efter att jag gav bort min förra till en vän som passade så mycket bättre än mig i den. Det här kommer att bli perfekt!

IMGP8456rev

I morgon ska jag försöka avsluta några av kläderna oxå!

10 thoughts on “Lite sött och lite salt!

  1. Gratulere med ny PC.
    Og så flott etui du har sydd, du er altstå ein meister til å finne ut
    og lage nyttige ting.

    Fin laurdagskveld frå Anne-Mari

  2. Vad duktig du är! Min laptop är liten och lätt att bära med (för Anders 😉 ), men fodralet är ett original och inte i närheten av din fina skapelse 🙂

    Fränt döskalletyg! 🙂

Kommentera

