Bokrecension / Frejigt

Irene Panik

Det sket sig med arbetsträningen. Vaknade tidigt med migrän och trots att jag tog mig upp och medicinerade så var det för sent. Hela dgen hr försvunnit i migrändimma, hjärnmos och allmän orkeslöshet. Sådana här dagar påminns jag om varför jag behöver arbetsträna och att jag långt ifrån är frisk ännu. Nåja, det blir ett nytt försök på onsdag, bättre lycka då! Tur att jag har recensioner som ligger och köar, så jag inte behöver komma på något annat vettigt att skriva om…

Recension

Irene Panik av Carin Hjulström

Irene Panik

Jag läste Carin Hjulströms ”Finns inte på kartan” och blev glatt överraskad. Den var mycket bättre än jag förväntat mig innan jag läste den. Blev inte lika förtjust i uppföljaren ”Hitta vilse”, så jag hade både förhoppningar och farhågor inför att läsa den här.

Delar av den tycker jag är superpeppande. Som att säga upp sig som hemmets projektledare. Som att träffa nya människor och ständigt lära sig något av det. Som att med små medel fixa till ett stort evenemang.

Andra känns mer krystat farsaktiga. Som att alla behöver hitta en partner. Som att en stackars bock används som komiskt inslag och flyttas mellan ägare som skoj (JA, jag gillar getter, de har oxå känslor!). Som att det blir ett överdrivet extra allt lyckligt slut.

Så, den här boken fick med sig delar från båda de tidigare böckerna, både bra och dåligt. Men den är lättsam att läsa och ett lagom tidfördriv på en stökig tågresa när koncentrationen inte var i topp!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: nummer 62

9 thoughts on “Irene Panik

  1. När migränen dyker upp är det inte tal om att arbeta. Jag tål knappt mig själv då ens… Bocken får mig att avstå från boken!

  2. Fy sjutton för migrän, vet precis hur det känns och hoppas verkligen det har gett med sig. En lättsam bok att läsa som tidsfördriv är precis vad jag behöver just nu och har som tur är halva boken kvar som jag tog med på resan, Just nu sitter vi på flygplatsen i Kota Kinabalu/Malaysia inför den dygnslånga resan hem till Malta. Roligare kan man ha men semestern har varit helt fantastisk. Sköt om dig Freja 🙂

Kommentera

