Döskallar / Frejigt / Pyssel

Tillklippning och arbetsträning

Även idag har jag jobbat med min sommargarderob. Inte lika många plagg tillklippta i dag, men de här krävde lite mer planering och eftertanke. Dessutom var jag trött efter gårdagen,  så hjärnan kändes slö och i morgon ska jag arbetsträna – igen…

Den här gången på mitt ordinarie arbetsställe, så jag är skeptisk.  Inte för att jag inte gillar min arbetsplats, mina kollegor och min chef, för det gör jag. Utan för att jag behöver ett eget rum där jag kan stänga ute ljuden och vi har i princip bara kontorslandskap. Vi får se hur chefen fixat det. Jag kanske får hans rum, det skulle inte förvåna mig. Han är en bra chef!

Så, jag behöver vila mig inför morgondagen, nu bloggar jag på mobilen och ska ägna kvällen åt att läsa. I ett tyst hus, familjen är på bio.

Det jag lyckades klippa till var i alla fall två sommarskjortor i illande rosa. En halvlång och en hellång:

image

Sen klippte jag tyg till kjolar i olika färg längd och stil. En kjol ska jag sy om eftersom den är för liten.  Men utöver den blev det fyra, förhoppningsvis fungerande, kjolar till. Från vänster till höger; en snäv svart kjol, en röd döskallekjol som ska få svarta infällningar i sidorna, en lång rosa kjol, snäv upptill och med godetveck nedtill, en vippig blommig kort kjol och en veckad rutig kort kjol.

image

Får se när jag kommer igång med att sy. Jag har beställt rosa och grön tråd till overlocken, så plaggen i de färgerna får vänta ett tag. Först syr jag det som ska ha tråd i svart, rött eller vitt. Men allra först ska jag överleva arbersträningen!

11 thoughts on “Tillklippning och arbetsträning

  1. Oj vad du syr och fixar! Många härliga färger och mönster. Sydde en hobbit-dräkt till barnbarnet idag 🙂
    Hoppas du får något lugnt kryp-in på jobbet så att arbetsträningen fungerar!

  2. Du er flink til alt du Freja !!!
    Så mange fine kjolar det blir til deg.
    Håpe du får tilpassa rom på jobben som du kan vere tilfreds med.
    Eg kjenner til utfordringane med uønska lyd. Eg går ofte med ørepropper
    for å beskytte meg.

    Ha ei fin ny veke.
    Klem frå Anne-Mari

Kommentera

