Bokrecension

Svenska skandaler

Det har varit några hektiska dagar, varvade med dagar som mest bestått av återhämtning och sömn. I dag är det födelsedag för dottern, så jag ska se om jag hinner kolla in hos er andra. I väntan på det bjuder jag på en recension!

Svenska skandaler: fittstim, järnrör och doktorshattar. 177 avslöjanden som skakade Sverige av Mikael Bergling & Fredrik Nejman

Svenska skandaler

En reabok, att läsa när inte orken finns att följa med i röda trådar, stickspår och intriger. Framsidan ser värre ut än vad innehållet är. Jag oroade mig för att det skulle vara en grabbig ”driver med allt” bok, men den känns ändå rätt seriös. Mycket källor och genomgångar på vad som ligger bakom en skandal, hur det startade och vad det lett till. Det enda tramsiga är att varje skandal graderas med ett ”skandalindex”. Utöver det är det rätt bra ibland att friska upp sitt minne om vad som blev skandaler på 60-talet och vad som ses som skandalöst idag!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: bok nummer 61

 

9 thoughts on “Svenska skandaler

  1. Hoppas det blev en riktigt riktigt fin födelsedag för både mamma och dotter 🙂
    Svenska skandaler känns liiite avlägset just nu men jag gillar dina recensioner. Är mest intresserad av hur jag ska lyckas få en bättre uppkoppling till datorn under våra sista dagar här i Sarawak 😉

  2. Grattis till dottern såhär lite i efterskott 🙂

    Den där typen av böcker brukar jag gilla att läsa ibland. Korta grejer med javisstja-faktor i många fall 🙂

  3. Hej! Har läst ifatt lite. Först måste jag skicka en grattis hälsning till dottern och sen ett stort grattis till dej för att du klarade blogg100. Jag provade en gång och kom bara halvvägs….:).
    Och så tänkte jag på hur olika vi ”mediterar”, du pysslar och jag cyklar!
    Ha en fin fortsättning på helgen!

Kommentera

